7 zasad prowadzenia firmowego Fanpage na Facebooku

Facebook z wszystkich liczących się serwisów społecznościowych na świecie posiada chyba największy potencjał marketingowy. Eksperci z agencji SocialElite podpowiadają, dlaczego warto reklamować się na Fcebooku i jakich zasad się trzymać, aby zwiększyć sprzedaż.

Reklama na Facebooku – dlaczego warto?

Serwis założony przez Marka Zuckerberga mimo nieco mniejszej dynamiki przyrostu nowych użytkowników w ostatnim czasie i wciąż pojawiającej się nowej konkurencji typu Snapchat czy TikTok (choć wydaje się, że to tylko chwilowe chimery) wciąż pozostaje jedną z najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. Facebook, nie tylko z uwagi na liczbę użytkowników, ale także możliwości, jakie oferuje firmom w zakresie promocji, posiada także chyba największy potencjał reklamowy. Aktualnie z serwisu korzysta ponad 2 mld ludzi na całym świecie, w Polsce do Facebooka zagląda 18 mln obywateli. Grupa użytkowników Facebooka jest tak zróżnicowana, że przy pomocy reklamy na łamach serwisu można dotrzeć do praktyczniej każdej grupy społecznej. Facebook charakteryzuje się niskim progiem wejścia, co sprawia, że to rozwiązanie przewidziane nie tylko dla globalnych koncernów, ale także małych rodzinnych firm. Jak wskazują eksperci z SocialElite, wystarczy naprawdę niewiele, dosłownie 20 zł na reklamę dziennie, aby zbudować stabilne źródło klientów.

Social Media Marketing

Choć Facebook działa już od 2004 roku, to wciąż wielu przedsiębiorców nie docenia jego potencjału reklamowego. Wielu z tych, którzy mają już świadomość siły oddziaływania social mediów i zdecydowali się na aktywną obecność w serwisie, wciąż popełnia szereg błędów, które utrudniają realizację założonych sobie celów. Trudno się temu dziwić, wszak social media marketing to nowa dziedzina marketingu online, a na dodatek media społecznościowe zmieniają się nieustannie i trudno przedsiębiorcom nadążyć za wszelkimi nowinkami. Co prawda social media marketing, jeśli idzie o główne zasady, odwołuje się do sprawdzony praw psychologii społecznej, to z racji na charakter mediów społecznościowych wykorzystuje także nowe taktyki wywierania wpływu. Firma, która myśli poważnie o poprawie wyników sprzedaży z pomocą Facebooka, powinna trzymać się kilku ogólnych zasad.

  1. Plan – zanim założymy profil firmowy, warto opracować plan obecności firmy na Facebooku. Stara prawda marketingowa mówiąca, że „jeśli nie planujesz, to znaczy, że planujesz porażkę” w przypadku mediów społecznościowych sprawdzi się na pewno. Plan powinien uwzględniać najważniejsze elementy strategii marketingowej: do jakiej grupy chcesz trafić, jakimi sposobami chcesz przekonać ludzi do zakupu swoich produktów i usług oraz jaki efekt chcesz osiągnąć (najlepiej założyć sobie jasny cel – np. zwiększenie sprzedaży w wyznaczonych kategoriach o 20%).
  2. Indywidualna strategia – koncepcja dotycząca obecności w social media powinna być nie tylko skrojona na miarę naszych możliwości (powinna uwzględniać zasoby firmy: środki, sprzęt, personel itp.), ale także oryginalna, dostosowana do specyfiki branży i prowadzonej działalności. Oczywiście należy podglądać konkurencję, ale nie należy „małpować”.
  3. Przemyśl i publikuj, nigdy odwrotnie – większość kryzysów firm w ostatnim czasie była wywołanych nieprzemyślanymi decyzjami dotyczącymi publikacji postów lub brakiem doświadczenia ludzi odpowiedzialnych za prowadzenie fanpage (choćby wpadka producenta wódki Extra Żytnia, na którego profilu pojawiło się zdjęcie z dramatycznych wydarzeń z 1982 roku w Lubinie ze skandalicznym podpisem).

https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/oburzenie-na-zdjecie-ofiary-milicji-jako-ilustracje-kaca-na-fanpage-u-wodki-zytnia-takiej-amatorszczyzny-jeszcze-nie-bylo

Ta wpadka, szeroko komentowana w mediach, powinna być przestrogą dla wszystkich. Zanim opublikujemy jakiś post, warto się dobrze zastanowić i przemyśleć konsekwencje, jakie może wywołać. Stara zasada marketingowa mówi: odwołuj się do emocji, ale działaj racjonalnie.

  1. Kontrolowany luz – w mediach społecznościowych, z racji na ich specyfikę, firmy mogą sobie pozwolić na nieco luźniejszy charakter komunikacji marketingowej, mogą podejść do dialogu ze szczyptą humoru i dystansem. Jednak nie można pozwolić sobie na totalny luz, on musi być stale kontrolowany. W końcu profil firmowy na Facebooku to nasza globalna wizytówka, a nie miejsce publikacji filmików reprezentujących „internetowy” humor skierowanych do gimnazjalistów.
  2. Zaangażowanie i konsekwencja – kluczem do sukcesu na Facebooku są angażujące posty, takie, które nie tylko motywują do wspólnego działania, ale także inspirują i zachęcają do komentowania i udostępniania wiadomości innym. Zaangażowanie i konsekwencja to jedna ze sprawdzonych zasad wywierania wpływu, ludzi chcą się widzieć, jako osoby konsekwentne, dlatego, gdy już się w coś zaangażują, to potem postępują tak konsekwentnie w przyszłości.
  3. Spójność – w komunikacji marketingowej to rzecz kluczowa, dlatego wszystkie posty powinny wpisywać się w ogólną strategię marketingową marki. Każdy post powinien być małym krokiem do założonego celu, niezależnie czy będzie to cel sprzedażowy, czy wizerunkowy.
  4. Video Live – dominującym trendem w social media są relacje video na żywo, tego rodzaju wiadomości cieszą się ogromną popularnością i wywołują największe zaangażowanie fanów (polubienia, komentarza, udostępnienia). Podążaj za trendem i zainwestuj w video live.

Podsumowanie

Choć social media towarzyszą nam już od wielu lat, to wciąż wielu przedsiębiorcom prowadzenie firmowego Fanpage na Facebooku sprawia pewne trudności. Wbrew pozorom to nie jest łatwa sprawa, nie wystarczą tylko chęci i pewna intuicja społeczna (choć i ona jest wskazana), ale konieczna jest, poza ogólnymi zasadami, konkretna wiedza. A tę można zdobyć jedynie na specjalistycznym szkoleniu (online lub w rwalu), choćby takim, jakie prowadzone są przez ekspertów z SocialElite, którzy od lat pomagają firmom skutecznie zarabiać na Facebooku.

Artykuł sponsorowany

Autor

Redakcja

4up.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz