Redakcja
4up.pl
Facebook z wszystkich liczących się serwisów społecznościowych na świecie posiada chyba największy potencjał marketingowy. Eksperci z agencji SocialElite podpowiadają, dlaczego warto reklamować się na Fcebooku i jakich zasad się trzymać, aby zwiększyć sprzedaż.
Reklama na Facebooku – dlaczego warto?
Serwis założony przez Marka Zuckerberga mimo nieco mniejszej dynamiki przyrostu nowych użytkowników w ostatnim czasie i wciąż pojawiającej się nowej konkurencji typu Snapchat czy TikTok (choć wydaje się, że to tylko chwilowe chimery) wciąż pozostaje jedną z najbardziej popularnych platform społecznościowych na świecie. Facebook, nie tylko z uwagi na liczbę użytkowników, ale także możliwości, jakie oferuje firmom w zakresie promocji, posiada także chyba największy potencjał reklamowy. Aktualnie z serwisu korzysta ponad 2 mld ludzi na całym świecie, w Polsce do Facebooka zagląda 18 mln obywateli. Grupa użytkowników Facebooka jest tak zróżnicowana, że przy pomocy reklamy na łamach serwisu można dotrzeć do praktyczniej każdej grupy społecznej. Facebook charakteryzuje się niskim progiem wejścia, co sprawia, że to rozwiązanie przewidziane nie tylko dla globalnych koncernów, ale także małych rodzinnych firm. Jak wskazują eksperci z SocialElite, wystarczy naprawdę niewiele, dosłownie 20 zł na reklamę dziennie, aby zbudować stabilne źródło klientów.
Social Media Marketing
Choć Facebook działa już od 2004 roku, to wciąż wielu przedsiębiorców nie docenia jego potencjału reklamowego. Wielu z tych, którzy mają już świadomość siły oddziaływania social mediów i zdecydowali się na aktywną obecność w serwisie, wciąż popełnia szereg błędów, które utrudniają realizację założonych sobie celów. Trudno się temu dziwić, wszak social media marketing to nowa dziedzina marketingu online, a na dodatek media społecznościowe zmieniają się nieustannie i trudno przedsiębiorcom nadążyć za wszelkimi nowinkami. Co prawda social media marketing, jeśli idzie o główne zasady, odwołuje się do sprawdzony praw psychologii społecznej, to z racji na charakter mediów społecznościowych wykorzystuje także nowe taktyki wywierania wpływu. Firma, która myśli poważnie o poprawie wyników sprzedaży z pomocą Facebooka, powinna trzymać się kilku ogólnych zasad.
Ta wpadka, szeroko komentowana w mediach, powinna być przestrogą dla wszystkich. Zanim opublikujemy jakiś post, warto się dobrze zastanowić i przemyśleć konsekwencje, jakie może wywołać. Stara zasada marketingowa mówi: odwołuj się do emocji, ale działaj racjonalnie.
Podsumowanie
Choć social media towarzyszą nam już od wielu lat, to wciąż wielu przedsiębiorcom prowadzenie firmowego Fanpage na Facebooku sprawia pewne trudności. Wbrew pozorom to nie jest łatwa sprawa, nie wystarczą tylko chęci i pewna intuicja społeczna (choć i ona jest wskazana), ale konieczna jest, poza ogólnymi zasadami, konkretna wiedza. A tę można zdobyć jedynie na specjalistycznym szkoleniu (online lub w rwalu), choćby takim, jakie prowadzone są przez ekspertów z SocialElite, którzy od lat pomagają firmom skutecznie zarabiać na Facebooku.
Artykuł sponsorowany
4up.pl
Portal z pasji do pozyskiwania wiedzy
Wielotematyczny zakres serwisu ułatwi codzienne życie
Żyj pełnią życia
E-mail: lifestyle@4up.pl