Koperty firmowe - jakie wybrać?

Chcesz zamówić koperty z logo firmy? Koperty z nadrukiem doskonale sprawdzą się do wysyłania służbowej korespondencji. Pozwolą oni uniknąć konieczności ręcznego wpisywania adresu zwrotnego lub przybijania pieczątek, usprawnią obsługę biurowe korespondencji, a zarazem staną się wizytówką marki. Podpowiadamy, jak wybrać idealne koperty firmowe.

Koperty firmowe – na jakie parametry zwrócić uwagę?

Na rynku dostępne są koperty w wielu formatach. Najpopularniejsze są:

•    format C6 – dostosowany do arkusza A6,
•    format C5 – dostosowany do arkusza A5,
•    format C4 – dostosowany do arkusza A4,
•    format DL – dostosowany do arkusza 1/3 A4.

Różnią się one także gramaturą papieru oraz rodzajem zamknięcia. Do korespondencji biznesowej większość firm wybiera koperty w standardowym kolorze bieli. Kolorowe wzory są wykorzystywane przede wszystkim do wysyłania zaproszeń (np. na wesela, komunie czy inne imprezy) oraz kartek okolicznościowych (urodzinowych, imieninowych, walentynkowych).  Koperty z niestandardowym motywem można wybrać do wysyłania zaproszeń na firmowe eventy czy bankiety (np. z okazji jubileuszu przedsiębiorstwa). Do codziennej korespondencji z klientami, kontrahentami czy urzędami lepiej sięgać po standardowe, gładkie koperty bez zbędnych ozdobników.

Rodzaje kopert firmowych

Większość firm i instytucji sięga po standardowe koperty, które wyróżniają się niewygórowaną ceną. Białe koperty do korespondencji biznesowej mają gramaturę 80/90g i są zrobione z tradycyjnego papieru offsetowego.
Koperty Premium są wykonane z grubszego papieru. Najczęściej ma on gramaturę 100 g lub 120 g. Są one sztywniejsze od kopert standardowych, dlatego zawartość jest lepiej zabezpieczona. Podczas transportu przesyłane dokumenty czy materiały reklamowe nie pogną się. Takie koperty prezentują się bardziej prestiżowo, dlatego idealnie sprawdzą się dla firm, które chcą podkreślić swój profesjonalny wizerunek i pokazać, że dbają nawet o najdrobniejsze szczegóły. Idealnie sprawdzą się one do przesyłania zaproszeń na bankiety, firmowe eventy czy inne wyjątkowe wydarzenia biznesowe.
Alternatywą dla klasycznych kopert białych z papieru o różnych gramaturach są koperty ekologiczne. Są one wykonane z papieru szarego, który pozyskiwany jest w procesie recyklingu makulatury. Koperty EKO można wykorzystać do przesyłania faktur klientom czy umów kontrahentom firmy. Podkreślą one ekologiczne poglądy przedsiębiorstwa i pokażą jego dbałość o dobro planety. Ekologiczne koperty dostępne są w wielu różnych formatach, które wystarczy dopasować do aktualnych potrzeb (np. C6, DL, C5 czy C4).

Nadruki na kopertach firmowych

Firmowe koperty stanowią znakomity nośnik reklamy. W naturalny sposób można na nich promować logo marki, przemycać adres strony internetowej czy e-mail. Ważne jest, aby projekt wpisywał się w identyfikację wizualną marki, był z nią spójny i stał się znakomitą wizytówką biznesu. Nadruki na kopertach wykonuje wiele drukarni stacjonarnych i internetowych. Często w cenę wydruków jest wliczona możliwość przygotowania projektu przez dział graficzny firmy. Projekt wykonywany jest wtedy na podstawie wskazówek dostarczonych przez klienta.
Można również przesłać własny projekt nadruków, które trafią na koperty. Wtedy należy jednak zadbać, aby plik spełniał konkretne wymogi drukarni. Zwykle zalecana jest minimalna rozdzielczość 300 DPI. Fonty należy zmienić na krzywe. Do druku cyfrowego należy elementy zapisać w CMYK-u, a do druku offsetowego najczęściej w CMYK-u lub Pantone. Zwykle preferowane są formaty w pliku PDF. Zawsze trzeba także wybrać wymiary kopert, na które mają zostać naniesione firmowe nadruki.

Autor

Redakcja

4up.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz