Reklama na Facebooku - koszty. Jak oszacować budżet?

Wielu przedsiębiorców decyduje się wykupienie reklamy na Facebooku. Jej skuteczność zależy od odpowiedniej optymalizacji i nie zawsze idzie w parze z wydaną kwotą. Jakie są koszty reklamy na FB i w jaki sposób zarządzać budżetem, który zamierza się na nią przeznaczyć?

Jak kupić reklamę na Facebooku?

Osoby, które nie mają doświadczenia w prowadzeniu kampanii reklamowych, często decydują się na zlecenie jej profesjonalistom. To sprawia, że eksperci są w cenie, a pracy w social mediach w Warszawie oraz innych, głównie dużych miastach, nie brakuje. Niektórzy jednak postanawiają działać marketingowo we własnym zakresie. 

Decydując się na reklamę na Facebooku, warto poznać sposoby na kupienie jej. Najczęściej do tego celu wykorzystuje się narzędzie zwane Menedżerem reklam. Cała procedura jest prosta - wystarczy utworzyć reklamę, określić swój budżet, a następnie przesłać ją na aukcję reklamową, gdzie ustala się, którzy odbiorcy ją zobaczą. 

Możesz zdecydować się także na zakup TRP, tj. Target Rating Points, co umożliwi odpowiednie zaplanowanie kampanii oraz uzyskiwanie raportów z jej prowadzenia.

Kolejną możliwością jest zakup reklamy pod kątem zasięgu i częstotliwości, a następnie bieżące kontrolowanie ustawienia tych parametrów. W tym celu możesz korzystać z Menedżera reklam lub Konfiguratora kampanii. 

Jakie parametry konfiguruje się, tworząc reklamę na FB? Czy warto skorzystać z agencji?

Podczas tworzenia reklamy należy skonfigurować kilka podstawowych parametrów. Potrzebne będzie określenie: 

  • odbiorców, 
  • budżetu,
  • wyglądu reklamy.

Od odpowiedniej optymalizacji powyższych parametrów zależy skuteczność reklamy. Jeżeli nie jesteś pewien, jak je ustawić, najlepiej poproś o pomoc ekspertów z agencji marketingowej - praca w social mediach w Warszawie polega na dopasowaniu rozwiązań do Twoich potrzeb, a specjaliści z pewnością doradzą Ci, jak zmaksymalizować efekty kampanii. 

Kiedy warto zdecydować się na samodzielne stworzenie reklamy? Najlepiej zrobić to wówczas, gdy wiesz, jak przeprowadzić kampanię, i masz w tym doświadczenie - w innym przypadku możesz stracić pieniądze, a efekty nie będą zgodne z Twoimi oczekiwaniami. Choć usługi specjalistów nie są bezpłatne, dzięki ich pomocy będziesz mieć pewność, że reklama przyniesie Ci korzyści.

Ile kosztuje reklama na FB? 

Każdy, kto decyduje się na skorzystanie z płatnej reklamy lub kampanii, chce przeznaczyć na nią określony budżet. Jakie są koszty reklamy na FB - na jaki wydatek się przygotować? 

Facebook nie ustala cennika, trudno jest zatem podać uniwersalny koszt reklamy. Jest on zależny od kilku czynników. Najważniejsze z nich to: 

  • usługa/produkt (oraz jej/jego cena), 
  • grupa docelowa (jej liczebność i charakterystyka), 
  • umiejscowienie reklamy, 
  • metoda optymalizacji kampanii,
  • wyznaczony cel (np. ruch, sprzedaż),
  • sezonowość w danym biznesie (np. wakacje, okres świąteczny), 
  • konkurencja. 

Na kampanię możesz wydać np. 50, 100 czy 1000 zł miesięcznie. Pamiętaj jednak, że reklama - nawet ta, w której ustalasz stały budżet - nie zawsze przynosi takie same rezultaty.

W przypadku chęci budowania zasięgów musisz liczyć się z kosztem wynoszącym około 5-10 zł za 1000 wyświetleń, sprzedaż produktu wiąże się z wydatkiem od 1 zł wzwyż (niekiedy nawet ponad 100 zł), a przekierowanie do witryny może kosztować od kilkunastu groszy do kilku złotych. Firmy, którym zależy na zdobyciu nowych polubień, wydają średnio 0,20-1,50 zł, by zdobyć jednego fana, zaś przedsiębiorcy stawiający na aktywność pod postami - niekiedy zaledwie kilka groszy za reakcję lub komentarz.

Zarządzanie kosztami reklamy

Chcąc mieć kontrolę nad prowadzoną przez siebie kampanią reklamową, należy ustalić jej budżet. Może to być ogólny wydatek, który chcesz ponieść w związku z daną kampanią, lub koszt danego zestawu reklam. Facebook umożliwia wybranie, czy zamierzasz określić budżet dzienny, czy całkowity, i wpisanie konkretnych, maksymalnych kwot. 

Opłaty za reklamę nalicza się, biorąc pod uwagę liczbę wyświetleń albo liczbę kliknięć - jest to zależne od użytkownika. Polecamy ustalenie budżetu wraz z ekspertem zajmującym się pracą w social mediach lub staranne przeanalizowanie swoich możliwości, potencjału reklamy i efektów zrealizowanych kampanii.

Autor

Redakcja

4up.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz