Ulżyj swoim stopom!

Cały dzień spędzamy chodząc, stojąc, kucając, siadając, a ciężar ciała dźwigają nasze, często zmęczone, obolałe i opuchnięte, nogi. Radzimy, jak możesz przynieść im ulgę, by bez przeszkód mogły cię nieść tam, gdzie chcesz.

Przykre uczucie ciężkości

Każdy z nas zna to uczucie – ciężkie stopy, obolałe łydki, ból i zmęczenie nóg. Częstą przyczyną jest nieprawidłowe krążenie krwi. Na dolegliwości te najczęściej narzekają osoby, które większość czasu spędzają stojąc lub siedząc. To również problem spędzający sen z powiek kobietom ciężarnym. Ciężkie i opuchnięte nogi mogą być tez sygnałem chorób krążenia – nie lekceważ objawów, to dzwonek alarmowy, żeby zadbać o zdrowie.

Nogi w górę

Najprostszym, domowym sposobem na obolałe, spuchnięte nogi jest odpoczywanie w takiej pozycji, żeby znajdowały się wyżej niż reszta ciała, np. oparte na poduszce. Specjaliści radzą, by układać się w ten sposób do snu, by uniknąć uczucia ciężkości nóg w ciągu dnia. Pamiętaj, że w ciągu dnia twoim stopom również należy się odpoczynek. Staraj się często zmieniać pozycję. Jeśli dużo stoisz i chodzisz – usiądź na chwilę, wyciągnij nogi i rozluźnij je. Jeśli dużo siedzisz – gdy tylko to możliwe, spaceruj.

Ćwicz na zdrowie

Poszukaj takiej aktywności, która najlepiej pobudzi krążenie w dolnych partiach ciała. Ćwiczenia, które zaleca się przy zmęczeniu nóg to przede wszystkim pływanie, jazda na rowerze, bieganie i spacery oraz taniec. Jeśli nie masz czasu lub możliwość, by iść na treningi, pamiętaj o prostych ćwiczeniach, które możesz wykonać w przerwie w pracy, czy odpoczywając w domu. Siedząc, unieś nogi lekko do góry i prostuj raz lewą, raz prawą stopę. Gdy postawisz stopy płasko na podłodze, na przemian unoś napięte palce i pięty do góry.

Zbawienna kąpiel

Jeśli chcesz wygrać walkę z opuchniętymi, obolałymi, ciężkimi stopami, koniecznie zafunduj im domowe SPA! Zacznij od kąpieli dla stóp z dodatkiem olejku lub specjalnej soli. Spośród kosmetyków tego rodzaju szczególnie polecamy sól z minerałami z Morza Martwego, która odpręży stopy, zmniejszając uczucie ciężkości. Ponadto, wymoczone stopy, których naskórek został zmiękczony, łatwiej jest poddać kolejnym zabiegom w domowym zaciszu.

Masuj, smaruj, wcieraj

Po osuszeniu skóry ręcznikiem, kolistymi ruchami wmasuj specjalny kosmetyk w stopy i łydki w kierunku od dołu ku górze, aż do wchłonięcia. Polecamy żel kojący na zmęczone nogi i stopy marki SheFoot (http://shefoot.pl/pl/produkty-konsumenckie/zel-kojacy-na-zmeczone-nogi-i-stopy/). Wyciąg z nasion kasztanowca, razem z dodatkiem diosminy i hesperydyny odpowiada za wzmocnienie ścianek naczyń krwionośnych. Składniki te dodatkowo usprawniają krążenie, dzięki czemu widocznie zmniejsza się obrzęk, a ponadto niwelują ciężkość nóg. Oprócz tego, diosmina sprzyja lepszemu przepływowi limfy, niweluje zaczerwienienia i kurczy nadmiernie rozszerzone naczynka krwionośne (tzw. pajączki) pod skórą. W składzie znajduje się też gliceryna oraz panthenol, czyli składniki nawilżające, chroniące skórę przed utratą wody, co ma znaczenie dla zdrowia, jak i urody.

Materiał zewnętrzny

Autor

Redakcja

4up.pl