Jakie cele polityki cenowej zrealizujesz z dynamic pricing? Przykłady zastosowania repricingu

Nie wiesz jak pogodzić zaoferowanie klientom e-commerce atrakcyjnej ceny z realizacją zakładanych celów polityki cenowej? Konkurencja wciąż wyprzedza Cię z działaniami cenowymi, przez co internauci wybierają konkurencyjne oferty? To czas, żeby wdrożyć w swoim sklepie internetowym automatyczny monitoring cen z platformą dynamic pricing (repricing). Dowiedz się, na czym polega działanie tego systemu i jakie cele możesz dzięki niemu zrealizować.

Na czym polega działanie dynamic pricing?

Dynamic pricing to system, który możesz wdrożyć w swoim sklepie internetowym w celu poprawy wskaźników sprzedaży i osiągania większych zysków. Jego działanie polega na analizowaniu cen konkurencji, liczby konkurencyjnych ofert czy pozycji Twoich ofert w rankingach wyszukiwania. Następnie na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych system proponuje nowe ceny, które pozwolą Ci realizować założenia i przekonać klientów do Twojej oferty.

Czy dynamic pricing nie obniży cen poniżej poziomu opłacalności sprzedaży?

Nie musisz się o to martwić. Algorytm ustala ceny nie tylko a podstawie zebranych danych, ale też reguł, które ustalasz przy wdrożeniu. Jeśli chcesz mieć pełną kontrolę nad zmianami cen, możesz włączyć opcję każdorazowej prośby o zaakceptowanie nowej ceny przez osobę odpowiedzialną.

Korzyści – zobacz, co zyskasz dzięki dynamic pricing

Dzięki dynamic pricing oszczędzasz czas – manualne śledzenie cen produktów zajmuje dużo czasu, a w związku z dynamicznymi działaniami konkurencji może okazać się, ustalasz nowe ceny na bazie nieaktualnych danych. Dynamic pricing zaproponuje nową cenę na podstawie aktualnych danych nawet kilka razy dziennie.

Automatyzacja cen to jednak przede wszystkim większe zyski ze sprzedaży. Możesz osiągnąć poprzez obniżenie marży i zwiększenie wielkości sprzedaży, lub zachowanie wolumenu przy podniesionej marży.

Dynamic pricing – przykładowe cele dla algorytmu

Repricing pozwala ustalić wiele zróżnicowanych reguł i celów, które dostosujesz do swojej polityki cenowej, specyfiki branży, w której działa Twój e-commerce, kanałów sprzedaży, z których korzystasz czy wreszcie kosztów, jakie ponosisz. Najczęściej wybierane przez sklepy internetowe cele repricingu to m.in.:

  • TOP X – utrzymanie pozycji wśród X najtańszych sklepów w konkretnym kanale sprzedaży;
  • niskie zapasy – jeśli stany magazynowe danego produktu w Twoim sklepie będą niskie, algorytm ustali atrakcyjne ceny wyprzedażowe;
  • zwrot kosztów – dla wybranych produktów możesz wprowadzić regułę ustalania ceny „koszt plus”;
  • powyżej / poniżej wskazanych wartości – jest narzucenie minimalnego poziomu marży i narzutu;
  • wzrost / obniżka o określoną wartość – w określonej jednostce czasu cena może być podnoszona lub obniżana o konkretną kwotę lub wartość procentową;
  • pozycja rynkowa – system będzie ustalał ceny w taki sposób, aby bazowały one na pozycji rynkowej konkurencji, np. być wyższe od najtańszej oferty;
  • w stosunku do konkretnej oferty – ceny mogą być ustalane w taki sposób, aby być powyżej lub poniżej wskazanej konkurencji.

To tylko przykłady najczęściej wykorzystywanych reguł dynamic pricing. Możliwości, jakie daje platforma, są naprawdę szerokie i przynoszą wymierne korzyści sklepom internetowym.

Artykuł partnera

Autor

Redakcja

4up.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz