Trening interwałowy - bieganie

Jak szybko i skutecznie spalić nadmiar tkanki tłuszczowej? Okazuje się, że nie trzeba biegać przez godzinę lub dłużej by osiągnąć ten cel. Bardzo skuteczne i zalecane przez specjalistów są dwudziestominutowe treningi interwałowe.

Krótko, ale intensywnie

Biegać można na różne sposoby. Można to robić dla celów rekreacyjnych lub by pozbyć się zbędnych kilogramów. W tym drugim wypadku oczekiwane efekty można osiągnąć wykonując kilka razy w tygodniu krótki, lecz intensywny trening interwałowy. Konsekwentne realizowanie takiego planu treningowego jest świetnym sposobem na zwiększenie wytrzymałości fizycznej, poprawę stanu zdrowia oraz walkę z nadwagą. Trening taki ma jeszcze jedną dużą zaletę, można go wykonywać zarówno w terenie, we własnym mieszkaniu lub na siłowni.

Zalety treningu interwałowego

Wielu osobom wydaje się, że nie można w ciągu dwudziestu minut treningu osiągnąć odpowiednich rezultatów. Okazuje się, że nie trzeba biegać non stop przez godzinę lub dłużej by spalić nadmiar tkanki tłuszczowej. Przeprowadzone badania potwierdzają tezę, że wykonywanie przerw w czasie biegu nie tylko jest dopuszczalne, ale wręcz pożyteczne.

Trening interwałowy to bardzo szybkie i intensywne zrywy przeplatane odcinkami w czasie, których się odpoczywa. Taki rodzaj aktywności fizycznej znacznie zwiększa skuteczność spalania tkanki tłuszczowej poprzez stymulowanie enzymów mięśniowych.  

Interwały są nie tylko skuteczne, ale pozwalają również oszczędzić dużo czasu. Są one również mniej obciążające dla stawów i ścięgien niż klasyczny trucht. Intensywny wysiłek zmusza organizm do zaciągnięcia długu tlenowego, ponieważ nie jest w stanie dostarczyć mięśniom odpowiedniej ilości tego pierwiastka. Dzięki temu tkanka tłuszczowa jest spalana jeszcze przez długi okres po zakończeniu ćwiczeń.

Dużą zaletą treningu interwałowego jest również to, że jest on dużo mniej monotonny niż klasyczny bieg. Interwały mogą mieć praktycznie nieskończoną ilość kombinacji. Zmiana tempa ćwiczeń jest bardzo ważna, ponieważ nie pozwala przyzwyczaić się organizmowi do jednego rodzaju wysiłku. Najlepsze efekty przynosi mieszanie krótkich, średnich i dłuższych treningów interwałowych.  

W sytuacji, gdy celem naszych ćwiczeń jest nie tylko szybkie pozbycie się tłuszczu, ale także poprawa wytrzymałości, to intensywne fragmenty nie powinny być przeplatane biernym, lecz aktywnym odpoczynkiem. Pragnąc zadbać o prawidłowy stan swojego ciała warto także raz na jakiś czas udać się na siłownię, są tam dostępne profesjonalne przyrządy do ćwiczeń siłowych takie jak drążki do podciągania, ławeczki do ćwiczeń oraz sztangi.

Materiał zewnętrzny

Autor

Redakcja

4up.pl