4 najczęstsze mity w hotelarstwie

Hotelarstwo ma dwie twarze. Pierwsza z nich to taka, którą widzą goście, czyli miła i rzetelna obsługa, ładny wystrój czy smaczna kuchnia. Druga twarz oznacza ciężką pracę i wielki wysiłek włożony w to, aby pobyt w hotelu był dla każdego gościa przyjemnością. Przypuszczalnie stąd biorą się mity na temat hotelarstwa, które na szczęście nimi pozostają.

Oto najczęściej spotykane błędne przeświadczenia na temat życia hotelowego.

MIT NR 1. JAKA GWIAZDKA, TAKA JAKOŚĆ

System kategoryzacji wprowadzono do hoteli, by oznaczyć standardy usług i dodatkowe udogodnienia, jakich można się tam spodziewać. W małym skrócie, jedna gwiazdka to najniższa klasa, a pięć gwiazdek to kwintesencja luksusu. Jednak doświadczenie pokazuje, że gwiazdka gwiazdce nierówna i czasem teoria nie pokrywa się z rzeczywistością. Hotel ze SPA w górach bez nadanych gwiazdek może mieć wyższą jakość usług niż czterogwiazdkowy hotel w dużym mieście. Zwłaszcza, że nie zawsze liczba gwiazdek w jednym kraju odpowiada takiemu samemu standardowi hotelu w innym. Podejmując więc decyzję o wyborze noclegu nie warto kierować się tylko ilością gwiazdek. O wiele lepsze efekty daje zapoznanie się z opiniami osób, które były gośćmi interesującego nas hotelu.

MIT NR 2. NAJLEPIEJ CI BĘDZIE W SIECIÓWCE

Duże, międzynarodowe sieci hotelowe trzęsą rynkiem hotelowym niemalże w każdym kraju. Przyjęte jest, choć bywa z tym różnie, że standardy we wszystkich hotelach danej sieci muszą być takie same. Niestety nie zawsze oznacza to korzyść dla każdego gościa. Bardzo często jest tak, że hotele prywatne o wiele bardziej są cenione na rynku, gdyż lepiej potrafią dopasować się do potrzeb lokalnego klienta. Dla przykładu w górach Beskidach hoteli sieciowych jest wiele, mimo to często wybierane są hotele prywatne, chociażby ze względu na kameralną, rodzinną i bardziej sprzyjającą odpoczynkowi atmosferę. Co kto lubi.

MIT NR 3. GOŚCINNOŚĆ OZNACZA SŁUŻALCZOŚĆ

Wśród ludzi panuje przekonanie, jakoby praca w hotelu była samą przyjemnością. Goście z całego świata, prestiż i wysoka pensja, czy to nie brzmi idealnie? Okazuje się, że to bardzo ciężka praca, w której trzeba wykazać się dużymi umiejętnościami interpersonalnymi i dysponować wiedzą z różnych dziedzin. Ci ludzie, dzień w dzień, mają za zadanie sprawić, by pobyt w hotelu był dla gościa wspaniale spędzonym czasem. Pamiętajmy jednak, że usłużny nie jest równoznaczny ze służalczy.

MIT NR 4. SPA W GÓRACH - NA PEWNO MNIE NIE STAĆ

Ile razy mieliście ochotę wybrać się do SPA, ale nie sprawdzając nawet oferty cenowej, rezygnowaliście już na samym początku? Przeświadczenie, że hotel ze spa w górach musi być ultra drogi, bo przecież taki luksus na pewno słono kosztuje, nadal żyje i ma się dobrze. Tak być nie musi, gdyż wiele hoteli proponuje swoim gościom różne pakiety okolicznościowe, rabaty czy terminy pobytu objęte promocją co sprawia, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Przekonajcie się o tym sprawdzając ofertę położonego w Beskidach Hotelu Olympic.

Materiał partnera

Autor

Redakcja

4up.pl